سئو چیست ؟
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization هست. به طور کلی سئو یعنی بهینه سازی و قدرتمند کردن وب سایت برای افزایش بازدید، بهتر بودن نزد Google و جذاب و مفید بودن نزد مخاطبان سایت.
همچنین سئو شامل یک سری ترفندهای بهینه سازی ، رشته ها و استراتژیهایی است که در صفحات یک وبسایت یا وبلاگ برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو نظیر گوگل،بینگ و یاهو انجام میشود.
گوگل با توجه به معیارهای مختلف سئو وب سایت ما را میسنجد و به ما رتبه میدهد. هرچقدر به اصل سئو بیشتر توجه کنید ، در گوگل رتبه بهتری خواهید داشت و خواهید دید در جایگاه اول گوگل نشسته اید و کسب درآمد میکنید.

چرا نیاز به سئو داریم ؟
در دنیای مجازی امروزی اکثر دارندگان وب سایت ، از ضرورت سئو سایت خود برای غول موتورهای جستجو یعنی گوگل و سایر موتورهای جستجو مطلع هستند و بیشتر افرادی که به نوعی دارای یک کسب و کار مرتبط با فروش هستند ، به دنبال یافتن راه های مختلف برای انجام این کار می باشند.
لازمه ی بهینه سازی سئو سایت پذیرش این مطلب است که برای ارتقا وضعیت و افزایش رتبه سئو درموتورهای جستجو ، کاملا نیاز به زمان کافی می باشد و معمولا روش هایی که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه می رسند ، دارای اثر ماندگار نیستند و باید به طور مداوم هزینه های گزافی برای ثباتشان پرداخت.

هر یک از انواع سئوی داخلی و خارجی با دیگری متفاوتند و همینطور دارای اهمیت یکسانی برای موتورهای جستجو هستند.
این دو مورد در عین تفاوت به یکدیگر وابسته نیز هستند و در صورت عدم رعایت نکات در هر کدام از آنها، در نتیجه کلی کار با شکست رو به رو می شوید.
یک سئوکار در چه حداقل هایی باید تخصص داشته باشد؟
1- بررسی دقیق محتوا و اجزاء سایت 2- بررسی تکنیکال کدنویسی سایت ؛ برای مثال : هاستینگ ، ریدایرکت ها ، صفحه های خطا و استفاده از جاوا اسکریپت ها 3- تولید محتوای یونیک 4- پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب 5- متخصص بودن در مارکت های ویژه و جئوگرافیک
google.com
با درک مفاهیم سئو میتوانید به صورت اصولی سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید و در نتایج موتورهای جستجو رتبه اول را از آن خود کنید. با این کار اعتماد کاربران به شما و وبسایت تان جلب می شود.
مهم ترین کاربرد سئو: افزایش فروش
بدون شک هیچ کسب و کاری بدون فروش دوام مادام العمر نخواهد داشت و بعد از گذشت زمان کم ممکه به آسونی تعطیل بشه. با انجام سئوی بهینه ، در موتورهای جست و جو باعث افزایش ترافیک سایت و بازدید صفحات وب سایت شما خواهد شد.
پس از آن کاربران زیادی برای بازدید از محصولات یا خدمات شما وارد سایت شما میشوند و اگر شما بتوانید خدمات یا محصولات خوبی را ارائه دهید ، 100% فروش شما افزایش خواهد یافت و کسب و کار شما روی غلطک خواهد افتاد.

انواع سئو چیست ؟
1- سئو داخلی
نوع اول سئو از نظر فنی سئوی داخلی سایت هست : منظور از سئو داخلی یا On Page SEO ، رعایت پارامترها و قواعدیست که در ارائه محتوای سایت به موتورهای جستجوگر نقش دارند. این موارد به طور کلی به محتوا و طراحی سایت وابسته هستند.
این پارامترها به طور مستقیم با طراحی قالب و همچنین ساختار و کد نویسی هر صفحه ارتباط دارند. در سئو on page موارد زیر بررسی خواهند شد:
- طراحی قالب ( عدم وجود خطا های احتمالی در کد نویسی )
- بررسی استاندارد بودن url و نحوه ی آدرس دهی صفحات وب
- بهینه بودن محتوا
- استاندارد بود میزان استفاده از کلمات کلیدی در محتوای هر صفحه
- بهینه نمودن title صفحات داخلی و صفحه ی اصلی
- بررسی متا تگ های استفاده شده در صفحات و هدر
- استاندارد سازی لینک های داخلی سایت
- بهینه سازی تصاویر، کدهای سی اس اس و …
2- سئو خارجی
نوع دوم آن که اهمیت دارد سئو خارجی یا Off Page SEO است که شامل عملیاتی می شود که خارج از کادر سایت انجام شده و اعتبار سایت شما در اینترنت به آن بستگی دارد که بر روی رتبه سایت بسیار تاثیر گذار است.
این مرحله از سئو در صورتی که on page seo به خوبی بر روی یک سایت انجام شده باشد ، می تواند تکمیل کننده ی فرآیند بهینه سازی و سئو سایت باشد.
روش ها و اقدامات استفاده شده در این مرحله به استاندارد سازی پارامترها و عملکرد بیرونی یک سایت می پردازد که به طور مستقیم بر وضعیت seo سایت تاثیر می گذارند؛ پس باید با دقت و به دور از هر گونه اشتباه انجام شوند تا نتایج مثبتی بر روی رتبه سایت داشته باشند.
انواع سئو کلاهی

از نظر تکنیکی، انواع سئو به 3 دسته زیر تقسیم میشود :
3- سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید با رعایت قوانین سرو و کار دارد و بر پایه تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در آن است. این نوع از سئو بهترین روش بازاریابی آنلاین برای کسب رتبه های بالای گوگل و همچنین جذب کاربران می باشد.
در سئو کلاه سفید برای بهینه سازی صفحات وب از روش های ممنوعه استفاده نشده و تخلفی انجام نشده است و کاملا مطابق با استانداردهای موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو می باشند.
در این روش ریسک از دست دادن رتبه و جریمه از سمت گوگل کمتر هست ( در حد 0 درصد ).
4- سئو کلاه سیاه
در سئوی کلاه سیاه، سئوکار سعی می کند موتورهای جستجو را با ترفندهای خلاف قوانین فریب داده و قصد شبیه سازی رتبه سایت را داشته باشد.
در روش های سئو کلاه سیاه از کلمات کلیدی نا مرتبط صرفا برای افزایش ترافیک سایت استفاده می شود و در صورت به کار بردن کلمات مرتبط ، آنها به صورت اسپم مورد استفاده قرار میگیرند.
یکی از مزیت های این نوع سئو این است که وبسایت شما به سرعت به صفحه اول گوگل می رسد اما این کار می تواند عواقبی نیز داشته باشد.
در صورتی که موتورهای جستجو مانند گوگل متوجه این ماجرا شوند، رتبه سایت شما به شدت کاهش یافته و احتمال حذف سایت شما از نتایج گوگل به 100 درصد خواهد رسدی.
5- سئو کلاه خاکستری
سئو کلاه خاکستری ترکیب روش های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. با این حال در آن از روش هایی استفاده می شود که هنوز جای ابهام دارند و مورد تایید یا تکذیب گوگل قرار نگرفته اند.
در این نوع سئو نیز مانند سئو کلاه سیاه احتمالا زود به نتیجه میرسید و شاید بسیار خوشحال باشید ولی در عین حال ریسک بالایی نیز دارد.
برخی تکنیک های سئو کلاه خاکستری :
- استفاده از ربات های هوشمند که به صورت اتوماتیک با کلیک روی لینکهای سایت شما در نتایج موتورهای جست و جو, نرخ کلیکتان را افزایش می دهند .
- انتشار محتوای منتشر شده بر روی تعداد انبوهی Platform (چندین وبلاگ,چندین فروم ,سایت های اشتراک گذاری ویدئو و …)
- ایجاد Fake Comment که صرفا حاوی کلمات کلیدی و هم معنی هایشان باشد (با اضافه شدن هر Comment محتوای شما مجدد به روز شده و در واقع تاثیر گذاری کامنت در سئو به این علت است نیز بستگی دارد)
- بک لینک گرفتن از سایت های مرتبط
- ایجاد رپورتاژآگهی
- و ….